SATS

KUNDCASE

Det här är SATS

SATS är nordens ledande träningskoncern. Koncernen har cirka 200 träningscenter i Norden med över 8 000 anställda. De bedriver ett aktivt utvecklingsarbete och lanserar hela tiden ny teknik och nya produkter. En verksamhet som alltid vill ligga i teknologisk framkant.

Utmaning

Få en stabil plattform så att alla användare kan arbeta problemfritt och framgångsrikt.

Lösningen

Outsourca grundplattformen för att kunna fokusera på rätt saker.

Resultat

Nyanställda kan snabbt komma igång med sitt arbete i klienterna och affärssystemet är uppe och rullar.

Utmaningen

Målsättning

När man har verksamheten utspridd på många olika platser i landet, med ett högt antal användare, så krävs det en stabil klientplattform. Klienterna är grunden till allt. Om affärssystemet ligger nere, eller om användarna inte kan arbeta, så förloras en massa tid. Framför allt när det är alldeles för långa beslutsvägar för att få saker lösta. Därför började Health & Fitness Nordic att se sig om efter en leverantör som skulle förbättra hela it-miljön och säkra upp en trygg och stabil klientplattform för alla användare.

"Vårt affärssystem får inte ligga nere."

Lösningen

Vad vi gjorde

Om inte grundplattformen fungerar som den ska, så blir det problem. Långa beslutsvägar för att lösa problemen gör heller ingen väl. Att därför hitta en leverantör som skulle ta över drift och support av klientplattformen blev aktuell. Verksamheten ville förbättra användarupplevelsen för alla och ha en stabil plattform som bara fungerar. Valet föll på Retune, då de besatt den kompetens som verksamheten sökte. Lösningsorienterade, snabba på pucken och enkla att samarbeta med var något som vägde över i valet av ny leverantör. Retune Client, klienttjänsten, implementerades som blev ett steg mot en förbättrad it-miljö för användarna.

"Vi ville ha en leverantör som ligger i framkant och som arbetar agilt."

"Nu kan en nyanställd börja arbeta direkt, utan problem."

Fredrik Petersson, tidigare klient-, nätverk- och serveransvarig på SATS

Resultatet

Hur vi löste det

Genom att lägga över hela klientplattformen på Retune har gjort att tid har sparats, beslutsvägarna har förkortats avsevärt samt att alla användare nu kan arbeta problemfritt. Nyanställda kan snabbt komma igång med sitt arbete i klienterna och affärssystemet är uppe och rullar. Något som Fredrik också är mycket nöjd med är den personliga kontakten med Retune. De tar fram den kompetens som behövs, när den behövs, samt att de är mycket enkla att samarbeta med. Nu kan verksamheten fokusera på att bli ännu bättre inom sina områden, när det finns en stabil plattform att arbeta på.

"Nu när vi har en stabil plattform så kan vi istället fokusera på att bli ännu bättre i det vi gör."

Jobba med oss

Vill du prata mer om hur ni kan skapa en effektiv och modern it-infrastruktur för dina medarbetare? Hör av dig! Vi pratar gärna mer om hur vi kan samarbeta.