Det här är Riksbyggen
Utmaningen
Målsättning
- Vilja
- Utmaning
- Expertis
"It ska bli den självklara partnern för affären."
Lösningen
Vad vi gjorde
- Samarbetspartner
- Teknologisk framkant
- Fokus på rätt saker
Vi valde Retune för att de besitter den kompetens vi söker."
"Vi står alltid i centrum och när vi får problem står Retune på tårna, oavsett vad som står i avtalet."
Resultatet
Hur vi löste det
- Minskade kostnader
- Ökad kundnöjdhet
- Personlig kontakt
"Kostnader har reducerats och it-avdelningen har avlastats."
Jobba med oss
Vill du prata mer om hur ni kan skapa en effektiv och modern it-infrastruktur för dina medarbetare? Hör av dig! Vi pratar gärna mer om hur vi kan samarbeta.
Det här är riksbyggen
Riksbyggen är en av Sveriges största fastighetsförvaltare med kontor runtom i hela landet. Deras huvudsakliga verksamhet består av att utveckla och förvalta attraktiva bostadsmiljöer. Det är också ett bolag som satsar stenhårt på digitalisering och lönsamma processer.
Arbetsprocessen
Viljan att transformera it-avdelningen från stödfunktion till en del av affären. Det här är nog en av de största och mest vanliga utmaningarna en CIO står inför. För Amir Chizari på Riksbyggen, så är det här en målsättning inom ett par års tid. Och för att komma en bra bit på vägen, så krävs det att ha en grundplattform och klienter som fungerar, så att man istället kan fokusera på utveckling och digitalisering. Så att arbetet för deras 2 300 tjänstemän förenklas och tid kan sparas. Därför började Riksbyggen se sig om efter en leverantör, som utöver sin expertis inom klienthantering, också var ett modernt bolag som erbjöd ökad flexibilitet i leveransen.
- Vilja
- Utmaning
- Expertis
"It ska bli den självklara partnern för affären."
Om inte grundplattformen fungerar som den ska, så blir det grus i maskineriet och tiden blir knapp att hinna fokusera på rätt saker för verksamheten. Att hitta en ny leverantör som skulle ta över drift och support av klientplattformen blev därför aktuellt. Vid valet av ny leverantör fanns en del krav. De ville ha en samarbetspartner som hade en hög kompetens inom de områden som de behövde hjälp med, men de letade också efter en modern leverantör som låg i teknologisk framkant och som kunde möta deras behov. Riksbyggen ville också ha en ökad flexibilitet i leveransen, då verksamheten hela tiden förändras i behov och skala. Valet föll på Retune. Riksbyggen la över hela klienthanteringen och serverparken, samt att Retune också ser till att alla system fungerar och är uppdaterade hela tiden. Nu säkerställs det stabilitet i miljön och klientplattformen, vilket ger medarbetarna rätt förutsättningar att kunna fokusera på rätt saker.
- Samarbetspartner
- Teknologisk framkant
- Fokus på rätt saker
"Vi valde Retune för att de besitter den kompetens vi söker."
Genom att lägga över hela infrastrukturen på Retune har gjort att tid sparas, supportkostnaderna har minskat avsevärt samt att Riksbyggen samt att it-avdelningen nu faktiskt kan lägga tid på rätt saker. Nya affärsmodeller eller lönsamma processer som höjer kundnöjdheten. Även den långa väntetiden på supportärenden har reducerats, vilket gör att it har avlastats och användarna får saker gjorda mycket snabbare. Något som Riksbyggen också värderar högt är samarbetet och den personliga kontakt som finns med Retune. Det är inget fabrikstänk, utan det är ett partnerskap som gynnar verksamheten.
- Minskade kostander
- Ökad kundnöjdhet
- Personlig kontakt
"Kostnader har reducerats och it-avdelningen har avlastats."
04.
Curabitur blandit tempus porttitor
- Morbi leo risus dapibus
- Vestibulum sotrs amets
- Porta ac consectetur ac
Redo att förändra?
Spara tid och pengar
Skrota menuellt arbete
Känn dig trygg och säker