Ingen har missat att allt fler företag går över till Office 365 där man börjar att lagra vital data. Då dyker den stora frågan upp, bör du ha en backup eller inte? Office 365 erbjuder en hel del funktioner för att se till att data inte försvinner. Men räcker det?
Visste du att 32 % av företagen förlorar sin data i molnet? Att dina medarbetare råkar ta bort viktiga filer av misstag händer, och det kan bli rätt kostsamt. Dessutom lurar det ständiga hotet om ransomware eller annan skadlig programvara runt hörnet.
Så mycket kan det kosta dig
I en undersökning från it-säkerhetsföretaget Kaspersky Labs kom det fram att kostnaden för ett dataintrång uppgick till cirka 11,6 miljoner kronor för större förtag och cirka 1,2 miljoner kronor för mindre. En ökning med 36 % jämfört med förra året. Jag vågar inte ens gissa vad dataintrången kan komma att kosta i år.
Man kan tro att Office 365 har alla de funktioner du behöver för att skydda er data. Men riktigt så är det inte.
Investera i en komplett backup för Office 365
Office 365 är den största molnbaserade sviten som har en mängd produktiva verktyg för kommunikation, samarbete och skapande av innehåll. Det finns en del funktioner som säkrar dina filer. Men dem är inte helt vattentäta när det kommer till att snabbt och enkelt kunna återställa förlorat, borttaget eller korrupt data. Därför rekommenderar jag starkt en skräddarsydd backup för Office 365, så att du alltid kan sova gott om natten.
Att investera i en ordentlig backup lönar sig i slutändan. Dataförlust kan vara extremt kostsamt.Vill du veta mer om hur ni kan säkra er data i Office 365?
Fyll i formuläret, så berättar jag mer!